The Ties that Bind Canada / Des liens qui unissent notre pays

Bridge over Dead Horse Gulch
Pont au-dessus du ravin Dead Horse

H.C. Barley was hired as company photographer for the White Pass & Yukon Route (WP&YR) in the spring of 1898. For two years, he documented the construction and early operation of the 110-mile (177-km) narrow-gauge railway, which ran from Skagway, Alaska, to Whitehorse, Yukon. Barley was originally from Denver, Colorado, but after coming north, he made Skagway his home. Barley was known for his daring, often risking his life to get the perfect photograph of the construction of the railway. His subjects included early operation of the WP&YR, railway repairs, snow removal, construction crews and camps, accidents, blasting, surveying, excursion groups on the railway, officials and ceremonies, stations and trains. This image shows a WP&YR locomotive with passenger coaches, stopped towards the end of a wood and steel cantilever bridge spanning Dead Horse Gulch, named from the many horses that expired hauling goods between Skagway and Bennett on the pack trail that preceded the construction of the railway. At the time it was built, in 1901, this was the highest cantilever bridge in the world, and had a central span of 80 feet (24 metres). The bridge was built in winter, in very stormy and snowy weather, often with work possible for only a few hours each day. The bridge ceased to be used in 1969. An alternate route was built along the valley sides, but the bridge still stands today. The location is in Alaska, heading towards the White Pass summit. A few of the train’s passengers pose in the foreground.

H.C. Barley a été embauché à titre de photographe attitré de l’entreprise White Pass & Yukon Route au printemps de 1898. Pendant deux ans, il a documenté la construction et le début de l’exploitation du chemin de fer à voie étroite qui allait de Skagway, en Alaska, à Whitehorse, au Yukon. Barley était originaire de Denver, au Colorado, mais après son arrivée dans le nord, il a élu domicile à Skagway. Barley était connu pour sa témérité, parfois au risque de sa vie, pour obtenir la photo parfaite de la construction du chemin de fer. Ses sujets comprenaient le début de l’exploitation de la WP&YR, les réparations du chemin de fer, le déneigement, les équipes et les camps de construction, les accidents, le dynamitage, l’arpentage, les groupes d’excursion sur la voie ferrée, les officiels et les cérémonies, les gares et les trains. Cette photo montre une locomotive de la WP&YR, avec des voitures de passagers, arrêtées vers la fin d’un pont cantilever en bois et en acier traversant le ravin Dead Horse – du nom des nombreux chevaux qui ont péri transportant des biens entre Skagway et Bennett sur le sentier des bêtes de somme qui a précédé la construction du chemin de fer. Au moment de sa construction, en 1901, c’était le pont cantilever le plus haut au monde et il avait une travée centrale de 80 pieds. Le pont a été construit en hiver, lors de temps orageux et enneigé, rendant le travail possible pendant seulement quelques heures chaque jour. Le pont a cessé d’être utilisé en 1969 – un autre route a été construite le long de la vallée -, mais le pont est encore debout de nos jours. L’emplacement est en Alaska, en route vers le sommet du col White. Quelques-uns des passagers du train posent à l’avant-plan.